vrijdag 12 juni 2009

Hoe ik verhalen schrijf voor school.

Dit verhaal heb ik echt twee jaar geleden geschreven. het was een opdracht voor school. Die kwam ik dus net tegen op mijn computer en dacht laat ik hem delen met de wereld. misschien dat hij iets toevoegd.

“Hand in hand liepen we samen naar het strand. Het zand kwam tussen mijn tenen te zitten. We spreidden onze handdoeken uit en gingen zitten. Voorzichtig sloeg je je arm rond mijn schouder en je keek me aan. Er was iets anders in je ogen. Je ogen stonden droevig, vol verdriet. Je lippen waren een dunne lijn, en je gezicht was wit. Voorzichtig legde ik mijn hand op je wang en omhelsde je. ‘Ik hou van je..’ Fluisterde je zachtjes. ‘Ik ook van jou.’. Ik ging liggen op mijn handdoek en sloot mijn ogen. De zon brandde op mijn buik en zachtjes hoorde ik de zee klotsen. Langzaam, viel ik in slaap. Schreeuwende stemmen hoorde ik in mijn hoofd, maar ik kon niet wakker worden. Iemand die van een rots afviel, mijn naam schreeuwend, en riep:’ ik hou van je!’. Schreeuwend werd ik wakker, mijn gezicht bezweet. Ik lag in bed, gewoon in mijn eigen bed. Ik gooide de deken van me af en rende de trap af. Mijn gevoel, vertelde dat er iets mis was. Toen, toen viel mijn wereld uiteen. Degene die van de rots sprong was jij. Degene die geschreeuwd had, was jij. Degene die voor de laatste keer ‘ik hou van je’ had gezegd, was jij.”

ojaa ik heb er maar een 6 voor gekregen vanwege de spelfouten.

stomme dyslexie.

2 opmerkingen: